Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Kalle Anka pa Julafton? /Alexander

Av alexochsasan - 23 december 2009 22:17

Den har veckan har det varit julklappshandel pa schemat. I mandags krigade jag ute pa stan i ca tva h och 30 graders varme for att antligen fixa en julklapp till Sasan. Den var lite dyr och det tog lite tid men jag tycker helt klart det var vart det.

I gar fick jag aven med mig Sasan ut pa stan. Jag var lite orolig att hans skinn likt en vampyr skulle fatta eld da han inte varit i kontakt med solljus pa nagra veckor men forrutom att han var blandad en stund klarade han sig fint. Vi har varit ute och shoppat och gjort oss i redo for att fira jul hos Julian imorgon. Vi har ocksa fixat biljetter till reducerat pris och VIP biljetter till oss och Julians atta vanner som vi ska ut med pa torsdag, riktigt bra gjort av oss!


Har min fjarde dag i rad utan alkohol idag. Kanns verkligen bra. Nagot slags rekord for min del pa resan. Vilar upp mig infor Davids besok.


 Eftersom jag varit sa snall mot Sasan och kampat med hans julklapp sa far jag slappa pa en floskel fran hans sida. Jag tankte skriva om att han inte hittade matlagningsoljan och borja steka i majonas(!) innan jag visade vart oljan fanns eller nar han kopt schampo som visade sig vara balsam. (maste dock erkanna att nar jag gick ut for att kopa ratt schampo kom jag hem med en likadan flaska balsam som vi redan hade men det var affarens fel, lovar! Och sa gick jag och bytte illa kvickt). Sadana saker ar bara vad som hande igar sa ni forstar att det finns att ta av.


Jag - Sasan har du nagonsin badat i Atlanten?

Sasan - Ja nar jag var i Kroatien sa badade jag.


Hittade en perfekt fodelsedagspresent/Julklapp till min bror. Varsagod!

  

En Kalle Anka mask!


Har borjat odla mustasch ocksa, vad tycks?

  


Mamma: Snyygt att du han klamma in tre kommentarer pa 20 minuter efter mitt senaste inlagg, imponerande! Gillar dina kommentarer mycket. Tror inte Sasan saknat mig for mycket for om man spelar poker en miljard h i december sa far man en bonus sa han har varit upptagen med det. Nu ar han klar med det och han har foljt med mig ut pa dagen tva dagar i strack! Jag tycker ocksa att tjejen ar jattesot och jag kanske kommer traffa henne igen.


kram

 
 
Ingen bild

Mamma Lena

24 december 2009 10:16

Herrejösses! Kom hem! Hade inte jag hjälpt till att styla dig innan du åkte. Vad var det för fel på det? Vet att Sasan tyckte det var bra. Kom ihåg nu ingen frisör mer och raka dig.

Kram och puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alexochsasan - 25 februari 2010 15:27

Då: Vaknar upp vid 11 och kände efter, Hur dåligt mår jag efter gårdagens Capifruta? Oftast inte alls. Ska jag gå ned till poolen eller till stranden? Det blir stranden.   Nu: Alarmet ringer vid 7, det är iskallt i rummet för att inte prata om hu...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:41

Tankte skriva ett nar jag kommer hem ocksa sa ni vet att jag mar bra! Har varit i paradiset och har inte haft tillgang till internet men du behover inte vara orolig mamma. Kommer med Iberia 3322 klockan 14,20 till Arlanda imorgon.   Sitter just n...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:16

Jag har ju da varit i Porto Seguro och traffat Maria Clara de senaste dagarna och det sag ut sahar. Blev saklart fest nar jag kom och halsade pa! Var helt sjukt trott dock nar vi kom hem runt 8 pa morgonen.   Fardigfestat, sa vi valde att d...

Av alexochsasan - 20 februari 2010 01:27

Inte trodde jag att denna stund skulle komma när jag först började skriva i denna blogg för ungefär fem månader och två veckor sedan. Minns det som igår när jag vinkade hej då till min då gråtande mamma, fick skjuts av storebror till Arlanda, gav han...

Av alexochsasan - 19 februari 2010 19:24

Hej igen! Vi har hittat ett par grannar tvärs över oss som är ett gäng på 10 pers och bor i en liten tvåa. Dom är från huvudstaden Brasilia och typ 2 av dom kan engelska. Vi har hängt med dom lite på LAPA, vid stranden och lite vid poolen här nedanfö...

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards